Fri frakt på beställningar över 2000kr 📦

Autencitet

Är allt ni säljer autentiskt?

Ja, alla produkter på SOLD OUT är 100% autentiska. Alla produkter som säljs på hemsidan blir noggrant inspekterade av vårt team. Vårt team går igenom alla detaljer från sömmar till ettiketter för att du ska kunna dig säker och inte behöva vara orolig för att få hem fakes.

Frakt & Leverans

Var är min beställning?

Vid beställnings tillfället får du ett mail med en estimerad tid för leverans.

Vill du veta exakt status kan du maila order@soldout.se eller kontakta oss via chatten så svarar vi inom kort.

Vad är leveranstiden?

Leveranstiden beror på om storleken du beställer är en lagervara eller beställningsvara.

Leveranstiden för lagervaror är 1-2 dagar och beställningsvaror ca 14 dagar.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder fri frakt över 2000kr, vid beställningar under 2000kr kostar frakten 70kr.

Vilka leverantörer kan jag välja?

Hos oss kan du få ditt paket med flera olika leverantörer för att få hem ditt paket så lätt som möjligt.

Postnord
Mypack Collect kostar 70kr men ingår vid köp över 2000kr
Kommer direkt till ombud och kvitteras mot legitimation.

Budbee
Kan levereras till box alternativt hemleverans redan samma dag vid lagervara.

DHL Express
Denna kan väljas vid frakter utanför Sverige och levereras redan 1-2 dagar efter upphämtning av oss var som helst i världen.

Retur & Reklamation

Kan jag returnera min produkt?

Ja, om produkten är i samma skicka som när vi levererat med orginal tillbehör. Du kan returnera din produkt via länken nedan.

Vid retur av en produkt tar vi ut 75kr i hanteringsavgift som dras automatiskt på återbetalning.
Klicka här för att komma till vår returportal

Jag vill göra en reklamation, hur gör jag?

Du som kund har rätt att reklamera en vara inom tre år. Felet bör anmälas snarast efter att ha upptäckts. Att reklamera en vara inom två månader från att felet upptäckts anses vara inom skälig tidsram. För att en reklamation ska godkännas måste det finnas ett klart fel eller tydlig brist med varan som inte uppkommit i samband med hur varan blivit använd. Exempelvis, faller små utseendemässiga fabrikationsfel som små utstickande trådar från skon inte in under kategorin skälig grund till en reklamation.

Vid en godkänd reklamation står SOLD OUT AB för alla kostnader inklusive frakt.

Ifall du vill göra en reklamation kan du skicka ett mail till contact@soldout.se

Vad händer ifall jag inte hämtar ut min produkt?

Din beställning ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar. Om du inte hämtar ut din beställning så tar vi ut en avgift på 150kr.

Betalning

Vilka betalningsmedel erbjuder ni?

Vi erbjuder säkra betalningsmetoder som Kort (Mastercard, Visa, American Express). Du kan även betala via faktura och delbetalning genom Klarna, vi tar även emot Swish.

Har du frågor kan du skicka ett mail till contact@soldout.se

Jag har fått en faktura men inte mitt par?

Klarna skickar ut fakturan direkt till dig och vi kan tyvärr inte styra över det. 

Om det skulle vara så att din beställning blivit försenad så kan du skicka ett mail till contact@soldout.se så kan vi skjuta fram din faktura.

Popup

Use this popup to embed a mailing list sign up form. Alternatively use it as a simple call to action with a link to a product or a page.

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Main menu

Varukorg